maandag 14 februari 2011

Relatie voeding en ADHD bewezen

Twee jaar geleden volgden de maker van het programma EenVandaag op de Nederlandse televisie wetenschapper Liddy Pelsser in haar onderzoek naar de relatie tussen voeding en ADHD. Het onderzoek is nu afgerond en de resultaten zijn onlangs gepubliceerd in het medische tijdschrift The Lancet.
Pelsser bewijst dat met behulp van een dieet en een goede begeleiding van ouders ADHD bij 78% van de kinderen kan verdwijnen. Ook zijn medicijnen zoals Ritalin en Concerta niet langer meer nodig.
Hieronder een link naar de bewuste uitzending.

Bron: http://www.eenvandaag.nl/gezondheid/37180/relatie_voeding_en_adhd_bewezen

Memedir, 14 februari 2011

0 reacties:

Een reactie plaatsen