Pagans, Keltische sjamanisten en Traditional Witches.

Memedir heeft me gevraagd om wat te vertellen over Pagans. En ik doe dat graag. Als ingewijde Traditional kan ik er uren over praten en pagina's vol schrijven.

Twaalf jaar geleden kwam ik in aanraking met Traditional Witchcraft. Alles wat ik erover leerde tijdens de cursussen en alles wat ik ontdekte tijdens mijn reizen naar Cornwall was voor mij zo normaal en doodgewoon. Voor mij was en is het Keltisch Sjamanisme iets waar ik mee geboren ben en het was er al voor ik er daadwerkelijk mee in aanraking kwam. Het is een manier van leven.
Als Traditional leef je een ritme. Het ritme van de natuur. Het begint met de vier elementen. Je volgt de cyclus van de maan. Je stelt je af op de seizoenen. Je staat stil bij sommige natuurverschijnselen. Je volgt een cyclus tijdens je leven in drie grote fasen. Stilaan groei ik naar de laatste cyclus van mijn leven, nl. die van Maden naar Crone. De Crone die de wijze vrouw vertegenwoordigd, mag haar ervaringen delen met hen die er iets uit willen leren.
Ik wil het tijdens het schrijven in Memedir's blog dan ook vooral hebben over mijn eigen ervaringen, rituelen en magische reizen. Als jullie wat meer willen leren over de elementen, de
Keltische feestdagen, de maancyclus en dergelijke dan kunnen jullie dit allemaal googlelen, het internet staat er vol van.

Ondanks de volle, informatieve pagina's op het internet ben ik altijd heel creatief omgegaan met deze religie. Ik heb altijd mijn intuïtie gevolgd en ben zo vaak tot krachtige rituelen gekomen. Als ik mezelf de vraag stelde waarom, dan wist ik toen misschien het antwoord niet, maar ondertussen weet ik het wel. De kracht van een ritueel zit in de kleinste details. Het feit dat ik in zelfs de kleinste details ga zoeken naar 'samenhang', dat maakt dat mijn rituelen krachtig zijn. Ik wil over dit onderwerp wel eens verder uitwijden in een volgend blogbericht.

Een ander belangrijk aspect in het Keltisch Sjamanisme is meditatie, pathworking en correspondentie. Over elke van deze kan ik ook heel wat ervaringen neerschrijven. Ik geef zelf nogal eens workshops "boommeditatie". Ik hou ervan om te mediteren tijdens een eigengecomponeerd ritme voor moeder aarde en me te laten verassen door toevallige individuen die in gedachten mijn pad bewandelen. Ik kan erover schrijven, en zoals ik al vertelde bladzijden vol, maar ik raad iedereen aan om eens een workshop meditatie te doen, het kan inspirerend zijn.

Ik hoop dat ik jullie voldoende nieuwsgierig heb gemaakt naar mijn volgend blogbericht.

Jullie zien het wel, blessed be,
Rachel Wolf.

Reacties

  1. Mij heb je alvast heel nieuwsgierig gemaakt Rachel Wolf ... en ik kijk echt uit naar jouw volgende blogbericht want ik heb zo het gevoel dat wel heel veel van jou kunnen leren.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Maldek

Honing en Kaneel: De wonderlijke en vaak niet geziene genezende eigenschappen

Over het aardraster ...