Politicus te koop !

Onderstaande farce kan natuurlijk niet ontbreken op deze blog:

"Op maandag 20 april ontkende Dirk Vijnck zelf, op de persconferentie waar Bart Somers hem voorstelde als een Open VLD’er, dat hem iets was beloofd door de voorzitter van Open VLD. Somers corrigeerde hem meteen en zei dat Vijnck was beloofd dat hij ‘warm zou worden opgevangen en ondersteund in zijn politieke werk.
Twee weken later kondigde Jean-Marie Dedecker de terugkeer van Vijnck naar LDD aan. Meteen kreeg hij in de vorm van een ‘afsprakennota’ zicht op wat Vijnck door Open VLD was beloofd. Het gaat om drie zaken: een verkiesbare plaats bij de volgende federale verkiezingen; als dat niet lukt een kabinets- of een andere functie ‘met een loon vergelijkbaar met dat van een parlementslid’; en ruggensteun bij zijn integratie in de Open VLD-afdeling in zijn kieskring.
De nota is ondertekend door Vijnck zelf en door Bart Somers en Open VLD-politiek secretaris Kris Luyckx. Geen van beiden wou gisteren ‘een modderoorlog voortzetten’. Ze lieten de klus klaren door de partijwoordvoerder. Die houdt vol dat deze drievoudige belofte neerkomt op wat Somers eerder zei: opvang en ondersteuning. ...
"

Bron: De Standaard, 05/05/2009 www.destandaard.be

Mijn commentaar:

Zo ver zijn we dus gekomen, zo ziek is onze maatschappij geworden, dat de politieke partijen hun politiek personeel annex "overtuiging" beginnen te kopen met beloftes en dit ook nog zwart op wit op papier neerpennen in de vorm van een contract.
Ik moet eerlijk bekennen ... ik lach nu heimelijk in mijn vuistje want ... begrijpen jullie het nog steeds niet? De complete ruttemeteut waarop onze maatschappij gegrondvest is ... de banken ... de economie ... de politiek ... de kerk (die volgt ook nog hoor, wacht maar !) ... het gaat allemaal op zijn "gat" ! En maar goed ook ... want het complete circus is je reinste zinsbegoocheling !
Ik vind het eigenlijk wel grappig om, als ik nu Bart Somers bekijk en moet vast stellen hoe hij nu wordt afgemaakt door de media, als stille toeschouwer, filosofisch vanuit mijn zetel, toe te kijken.
Bart Somers, ik herinner me het nog heel goed, hoe wij samen binnen het dagelijks bestuur van de Volksuniejongeren aan dezelfde zijlijn van de politiek hebben gevochten ... actie gevoerd ... gelachen ... spijtig eigenlijk eh ... om zo iemand ... een vriend van vroeger te zien ondergaan op je eigen tv in de huiskamer.
Ik herinner me Bart ook nog heel goed als praeses aan de Rechtsfaculteit in Leuven, alwaar wij samen in hetzelfde jaar zaten. Toen ging hij er nog voor, voor zijn idealen, nu kan ik alleen maar toekijken hoe hij slachtoffer is geworden van zijn eigen prestige-drang ... hij komt zichzelf tegen.
Stillaan begint de kwantumsprong in ons bewustzijn aan de horizon te verschijnen ... en eigenlijk maakte ik me daarnet nog de bedenking dat al de kleine vlindertjes al lang zijn uitgevlogen en heel goed bezig zijn om de grootste storm ooit te kweken ... het werk is eigenlijk al gedaan, nietwaar ... ik kan nu rustig vanuit mijn zetel aanschouwen hoe onze maatschappij zich ten gronde gaat richten en met een oorverdovend geweld in scherven aan onze voeten zal liggen.

En nu de volgende grap:

Hierbij mijn kandidatuur voor de verkiezingen van 7 juni op de Limburgse lijst van SLP voor de Vlaamse Raad !

Johan Melotte
6de Plaats effectieven
Lijst SLP
(Sociaal-Liberale Partij ... het vroegere SPIRIT)

Mijn verkiezingsleuze:
Ik beloof je niets! Want ik heb je niets te bieden, tenzij enkel een visie op de wereld, de mens en ... morgen.
Jou beloof ik dus niets, maar ik beloof wel iets aan de kinderen ... van jouw achterkleinkinderen.
Want voor hen heb ik een visie en die visie wil ik graag met jou delen.
Info op http://dewereldvolgensmemedir.blogspot.com


Memedir, 0505/2009

Reacties

  1. Als overtuigde Open-VLD-er vind ik het spijtig dat je Bart zo afmaakt... dan doen toch alle politiekers ? Idealisme is jammer genoeg verdwenen uit de politiek, maar ook uit vele andere beroepen, alles ik nu gebaseerd op kennis en macht, diegene die idealisme nog hoog in het vaandel dragen worden algauw afgeschilderd als uiterst naïef en zeker niet meer voor de maatschappij !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Misschien zitten er bij SLP toch van die pure politici?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bedankt voor jouw reactie Pol.
    Niettemin mogen wijzelf nooit de fout maken te denken wij puurder zijn dan de rest.
    SLP is nog jong en geniet daardoor het voordeel van de twijfel maar ik merk bij mezelf ook nog heel dikwijls dat mijn ego-bewustzijn me parten speelt ... en het is juist dat wat Bart Somers tot die bewuste misstap heeft aangezet.
    En in dat kader is jouw reactie hierboven misschien een uitdrukking van datzelfde ego-bewustzijn ... om maar over na te denken. :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Maldek

Honing en Kaneel: De wonderlijke en vaak niet geziene genezende eigenschappen

Over het aardraster ...