Lughnasadh ... en dat vierden we!

Lughnasadh is één van de acht sabbats in het jaarwiel. Het is het eerste festival van de drie herfst-oogstfestivals. Na Lugnasadh vieren neopaganisten op 21 september Mabon en op 31 oktober Samhain.
De kracht van een ritueel zit in de kleine dingen, de correspondenties en de sfeer. Ik voelde me vandaag verantwoordelijk om dit ritueel sucsesvol te maken. Al vanmorgen was ik vroeg in de weer om een cake te bakken. De hele oogst moest erin. Gedroogde bosbessen, rozijnen en een noten- en zadenmix. Daarna nog gauw naar de GIFI voor de bijbehorende geuren en kleuren. Tekst en draaiboek, daar had ik gisteren al voor gezorgd. Als nu nog gelijkgestemde zielen zich zouden verzamelen voor dit ritueel, dan kon niets meer stuk.

Om 20.00 u verzamelden we op de afgesproken locatie, na een kleine toelichting gingen we aan het werk. Het aanroepen van de elementen, het trekken van een beschermende cirkel, een begeleide meditatie om ons in de sfeer te brengen en een voorwerp met een verhaal brachten een speciale energie in de groep. Na het verbreken van de cirkel hebben we nog wat nagepraat en genoten van de intense energie. We waren het vooral over één ding eens : we gaan dit vaker doen. Volgende keer met Mabon organiseren we een evenement met en voor kinderen. Samhain kwam ook al ter sprake, dat doen we gezellig onder ons. In ieder geval, voor mij was het alvast dé mooiste avond van het jaar.




Blessed be, Rachel Wolf.






Reacties

  1. Het was gewoon prachtig Rachel ... ik voelde dat de spirituele krachten binnen de cirkel heel sterk aanwezig waren. En we gaan gewoon via deze blog toekomstige happenings ook gewoon aankondigen. IK zal wel een agendaatje of zoiets plaatsen in de linkermarge.
    Bedankt dat je ons hiermee hebt laten kennismaken.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Maldek

Honing en Kaneel: De wonderlijke en vaak niet geziene genezende eigenschappen

Over het aardraster ...